Česko i Slovensko je rájem kutilů. Proto naše začátky práce s těmito nájezdy byly velmi pozvolné. Velmi často se nám stávalo, že si klient raději vyrobil úspornější řešení sám, např. ze dřeva. Ale také se nám velmi často stávalo, že nám po dvou letech poslal původní návrh kalkulace našeho nájezdu a zeptal se „zda ještě stále platí“, že by chtěl nájezd nakonec od nás.
Kutilsky zhotovované nájezdy mají totiž několik nevýhod. Dřevo na dešti často trpí a pod tíhou elektrického vozíku občas praskne, velmi těžko ho vyspádujete do dvou stran, složitě vytváříte platformu pro zastavení a navíc, nemáte příliš „cit“ pro sklon, který ještě uživatel mechanického vozíku zvládne a který už ne.
V případě institucí navíc nejste chránění ani tím, jestli někdo řešení testoval, certifikoval nebo na něj dává záruku.
Jak již bylo zmíněno v jiných částech našeho webu, dílce Excellent Systems mají záruku 5 let, mají za sebou velkou řadu testů (viz kapitola Materiál) a můžete si individuálně vybrat, na kolik stran bude nájezd vyspádován, pod jakým sklonem a klidně také v jaké barvě.
Jsou z polyetylenu. Navíc důmyslně tvarované tak, aby neklouzaly, daly se vrstvit a spojovat na stovky způsobů. Je to taková velká stavebnice pro „velké“. Polyetylen má navíc tu vlastnost, že nemá póry, takže se na něm nedrží špína, popř. vodní kámen. A navíc je tu jedna příjemná vlastnost, že nájezdy na slunci nekřehnou. To je ta vlastnost, která např. chybí levnému plastovému zahradnímu nábytku.
Testům těchto nájezdů je věnována samostatná záložka menu.
Určitě ano. Právě pro tyto účely byly tyto nájezdy vytvořeny. Pokud je vše správně sestaveno, nájezdy zvlánou i přejezd osobním automobilem. (Více informací najdete v záložce materiál)
Ano, může. Bez problémů zvládá i velmi nízké teploty. Jediné co nedoporučujeme je sestavování nájezdu právě v takto nízký teplotách. Díky úderům gumové paličky do dílců, které mohou být extrémně nízkou teplotou křehčí, by mohlo dojít k jejich poškození.
U zakázek v České a Slovenské republice se to nikdy nestalo. Dokonce ani kolegové z vyrobního závodu si při mé otázce nemohli na takovou událost vzpomenout. Je to jednoduše způsobeno tím, že za naše nájezdy ve sběrně surovin nic nedostanete.
Nájezdy pro vozíčkáře samozřejmě převládají, ale dělali jsme už nájezd pro čtyřkolku do zahradního domku, protiskluznou plochu za hotelový bar, schůdky k vanám ve wellness centru nebo schůdky k horním „pozicím“ u králikárny (pro majitele 🙂 )
Šedá barva je považována za standardní hlavně kvůli své nenápadnosti. Jsou ale místa, kde je nenápadnost na škodu např. kvůli viditelnosti a také místa, která potřebují rozveselit. Takže jsme např. dělali oranžovou a zelenou koupelnu v jednom domově sociálních služeb. Kromě pestrých barev můžete mít také několik odstínů imitace dřeva, což zajistí nenápadnost na plovoucí podlaze.
Jednoduše tam, kde by přítomnost rampy způsobila další bariéru. Čili místa, kde nájezd zasahuje do průchozího koridoru. Nájezd poté vypadá velmi elegantně a stane se přirozenou součástí prostoru.
Vyspádování do boku také pomáhá odolávat např. náhodnému přejetí osobním autem. Tuto hmotnost sice nájezd v přímé směru s přehledem zvládá, ale k poškození může dojít právě najetím na hranu nájezdu – proto to vyspádování do stran řeší.
Jedinou „ztrátou“ bude spojovací materiál. Jednotlivá patra nájezdu jsou totiž pospojována takovými „hřebíky“ ze stejného materiálu. Vždy propojují jednotlivé vrstvy a jejich typy se od sebe liší délkou, popř. tím, zda jsou určeny pro rovné dílce nebo nájezdové.
Postup při rozebírání nájezdu je takový, že křížovým šroubovákem klenete do hlavičky spojovacího „hřebu“. Tím ho zarazíte dovnitř (následně můžete i vybrat) a máte uvolněný dílec.
Podle představy nové realizace Vám pouze v malém balíčku pošleme potřebný počet nových spojovacích dílů.
Normy předepisují, jaký sklon je pro nájezd povolený a po jakém úseku musí být platforma pro „odpočinek“. To teď ale neřešme. Občas totiž potřebujeme rovnou plochu tam, kde dochází k odemykání zámku a je nežádoucí, aby vozík popojel dozadu a někdy to prostě tak zapadá do exteriéru.
Samotný údaj 1:14 znamená, že jeden centimetr výšky překážky se rozdělí do 14 centimetrů délky nájezdu. Čili např. sklon 1:14 je už komfortně zvládnutelný pro uživatele mechanického i elektrického vozíku. Sklon 1:7 je už více prudků a musí to být pouze krátký nájezd nebo se jedná o velmi aktivního mladého uživatele mech. vozíku (popř. vozíčkáře s asistencí).
Pro stanovení ceny budeme potřebovat znát výšku překážky (schodu), šířku nájezdu (min. 75cm, 100 je komfortnější) a cílovou skupinu, která bude nájezd využívat (pro doporučení sklonu).
Cenu velmi ovlivňuje množství použitých dílců. Neboť i my máme od výrobce rozdílné ceny u množství v krabicích nebo na paletách.
Jako cenově efektivní forma jsou tzv. RampKity. To jsou předsestavené nájezdy v rozsahu 1-15 cm a vy jen oznámíte výšku překážky a přijde vám už sestavený nájezd. Pouze doladíte detaily.
Pro nezávazné stanovení ceny pište na info@solift.cz nebo volejte na číslo 800 888 783
(vždy je užitečné poslat pár fotografií…)